Så här ha träningen sett ut – i min excelfil så lägger jag in planerad träning och tävling. Sedan så följer jag upp med hur det blev.
Lite tydligare bild – tyckte den var svår att läsa!Hitintills i år så har jag planerat att träna 138 pass och 165,5 timmar. Det har blivit 136 pass och 169,5 tim. Har hållit mig frisk och kunnat nästan träna lite bättre än vad jag trott jag skulle klara.

Har kört 3 st rullskidstävlingar och de två första var jag sliten i kroppen beroende på att jag hade hårda träningveckor – sista och tredje tävlingen i Kyrkserien – så gjorde jag ett riktigt bra lopp och kunde hänga med i tätklungan och lyckades spurta till mi en tredjeplats. Det var överlägset mitt bästa rullskidslopp någonsin och genomsnittsfarten blev hela 22,7 k /h. Trots att det gick ganska långsamt bitvis.
Placeringarna i Kyrkserien har blivit 3 – 7 – 3.

Det stora problemet med träningen är att hinna träna så mycket som jag skulle vilja – tiden finns inte riktigt där. Samtidigt så har jag 5 delar i träningen. Rullskidor – Simning – Cykel – Löpning och Styrka. Har nu haft ganska mycket fokus på simning och kommer fortsätta med det och samtidigt kommer jag försöka få också lite mer tid för cykel och löpning.

Här nedan lite bilder från Kyrkserien – Deltävling 3StartenHar nu lite tävlingar som kommer
18 juni – Midsommarrullen UVK 24km
25 Juni – Junitrippeln – Båstad (750m sim – 20km Cykel ( el10km rullskid) – 5km löp
28 juni Tärnholmssimmet 1400m
5 juli – Vansbrosimmet 3000m – mål att simma under 50min
13 juli – Trathlon-SM Västerås (1500m – 40km – 10km)