Blev en hård träningsvecka – petade tom in en vilodag.

Hade planerat 7 pass och 7 timmar. Det blev 9 pass och 12 timmar!De riktigt hårda passen var tävling tempo 2 mil på tisdag – Rullskidor 52 km på söndag. Längsta rullskidpasset någonsin. ÅÅkte det med en kompis som bor i Vattholma. Han har skadat menisken och valde därför att parkera rullskidorna på handikapp-parkeringen. Säkert olagligt! Den här veckan skall enl plan vara en lugn vecka. Skall försöka få in några löppass – kör ju ett löpblock. Blir lite bättre med löpningen hela tiden. Har nu förbättrat mig med hela 5 minuter på min 5km-runda. Det känns bra. Sist hade jag 12:59 + 11:36 = 24:35. Och första löppasset gick rundan på över 30 min. Har nu sprungit 7 ggr.Hade också bra cykelpass – körde igår måndag överfartsintervaller.
Lyckade få upp cykeln just över 60km/h och hade på den första intervallen 1:37 (bästa tid 1:35) och på andra intervallen 1:23 (bästa tid 1:11). Blev glad över tiderna – hade perfekt vind – kunde vara lite starkare vind för att vara bästa hjälpen. Var så pass sliten att jag bara körde två intervaller. borde på ett bra pass vara minst 6 st när dom är så här korta.

Planen den här veckan är:
tis sim + löp
ons 6 st hårda rullskidsintervaller a 4 min
tors – styrka + löp
fre – löp

Sedan när pojkarna kommer från skolan på fredag – drar vi till fjällen – till älskade Tärnaby. Hoppas på bra väder – skoter – skidor och rödingsfiske….