Blog Image

The mix of Life, training and living

The Mixed life

Hur lyckas träna med allt för mycket jobb. Pendling från Uppsala till Gävle. Småbarn hemma - kan det bli svårare. Läs bloggen och läs den spännande fortsättningen och utvecklingen.

Dolmen gör 10 sek per 50m

Simning Posted on Tue, April 22, 2014 14:53:50

Verkar som att simma med dolme ger 10 sek per 50m. Idag simmade jag för andra gången med dolme. Var en märklig härlig känsla – helt plötsligt följde jag lätt med simgurun (som själv simmar med dolme) i fötterna. Gick så lätt att jag simmade in i fötterna på honom flera gånger. Vi kunde ligga och simma 50 meter på 45 till 48 sek per 50m. Det var väldigt både roligt och överraskande. Bra fart och ett härligt simpass som sagt….

Simpass nästan 1 tim. Avslutade med 5 st länger bröstsim – skönt för kroppen – är som att få gratis massage – detta med att simma….



Hård träningvecka

Annan Träning Posted on Tue, April 22, 2014 07:22:13

Blev en hård träningsvecka – petade tom in en vilodag.

Hade planerat 7 pass och 7 timmar. Det blev 9 pass och 12 timmar!De riktigt hårda passen var tävling tempo 2 mil på tisdag – Rullskidor 52 km på söndag. Längsta rullskidpasset någonsin. ÅÅkte det med en kompis som bor i Vattholma. Han har skadat menisken och valde därför att parkera rullskidorna på handikapp-parkeringen. Säkert olagligt! Den här veckan skall enl plan vara en lugn vecka. Skall försöka få in några löppass – kör ju ett löpblock. Blir lite bättre med löpningen hela tiden. Har nu förbättrat mig med hela 5 minuter på min 5km-runda. Det känns bra. Sist hade jag 12:59 + 11:36 = 24:35. Och första löppasset gick rundan på över 30 min. Har nu sprungit 7 ggr.Hade också bra cykelpass – körde igår måndag överfartsintervaller.
Lyckade få upp cykeln just över 60km/h och hade på den första intervallen 1:37 (bästa tid 1:35) och på andra intervallen 1:23 (bästa tid 1:11). Blev glad över tiderna – hade perfekt vind – kunde vara lite starkare vind för att vara bästa hjälpen. Var så pass sliten att jag bara körde två intervaller. borde på ett bra pass vara minst 6 st när dom är så här korta.

Planen den här veckan är:
tis sim + löp
ons 6 st hårda rullskidsintervaller a 4 min
tors – styrka + löp
fre – löp

Sedan när pojkarna kommer från skolan på fredag – drar vi till fjällen – till älskade Tärnaby. Hoppas på bra väder – skoter – skidor och rödingsfiske….