Blog Image

The mix of Life, training and living

The Mixed life

Hur lyckas träna med allt för mycket jobb. Pendling från Uppsala till Gävle. Småbarn hemma - kan det bli svårare. Läs bloggen och läs den spännande fortsättningen och utvecklingen.

Fredag och sista simningen ute

Simning Posted on Fri, August 30, 2013 14:44:23

Blev ett bra simpass ute. Vi var tre som simmade. Ulf T och Simgurun hade slutit upp. Blev ett lugnt och fint pass – vi simmade ca 1400 m – mesta tiden ägnades åt trucksimning. Dvs en bekväm lugn fart som man kan hålla länge! Är skönt att simma eftersom det mjukar upp musklerna så bra! Sista dagen vi fick simma utomhus. Nästa vecka så blir det 25m-bassängen inomhus som gäller.



Affischen ändrad

Tankar Posted on Fri, August 30, 2013 10:30:11

Fixade någon gång i natt till affischen. Har denna vecka varit trött och sovit bra och mycket. Så på kvällen har jag slocknat helt enkelt – just precis framför TVn och igår var det friidrott fr Zurich. Där fanns det några som var snabba på att springa…..Den här gången så har Sandra Hansson fått ersätta Kalla….. Hon ser ju ut att ha bra axlar för skidstakning………



Hård styrka på lunchen och på kvällen var jag sist

Annan Träning Posted on Fri, August 30, 2013 10:23:07

Torsdag
Lunch – åter dags för ett hårt styrkepass med ulf T och Simgurun. Vi kunde idag köra på hårt och dessutom ökade vi vikterna på ett antal övningar. Mycket bra pass

Kväll – Löpning med UVK. Vi blev 8 st och vi sprang ut och körde följande pass. Mitt andra löppass detta år.
Uppvärmning – 2 km löpning + stretching
Springomklungan – intervaller 8 min
Stegrande löpning 1 stolpe lugnt 2 stolpar stegrande – 2 stolpar nära max
3 st 4-minutersintervaller med 1min jogg emellan
Nedjoggning 2 km

SHIT – Vad jobbigt det här var. Jag var klart sämst och blev ifrånsprungen av alla. Tjaaa – klarade väl en intervall och då var jag först. Men oj – vad jobbigt det är att springa – SKALL nu verkligen försöka få in några löppass – Det känns som det skulle göra nytta och att det är riktigt bra träning dessutom…..

Uppvärmning cykeltrainer 7 min
Styrka hårt – 45 min
Löpträning UVK – 60 min