Blog Image

The mix of Life, training and living

The Mixed life

Hur lyckas träna med allt för mycket jobb. Pendling från Uppsala till Gävle. Småbarn hemma - kan det bli svårare. Läs bloggen och läs den spännande fortsättningen och utvecklingen.

Utomhusbassängen öppnad

Simning Posted on Tue, May 28, 2013 13:35:50

Idag var vi 5 st som simmade intervaller. Nu är vi kan man säga en träningsgrupp. Riktigt inspirernade med fler som ligger och plaskar. Vi körde samma intervaller som vi kört tidigare. Med skillnaden att idag var det premiär för utomhus-simning. Öppnade igår 27 maj och jag kan lova att det känns väldigt fräscht simma utomhus. Lättare och friskare att framförallt andas. Skönt också att slippa vändningar var 25e meter. Tommy är fortsatt stark i simningen och jag har svårt att följa deras fötter i 200m. Vi avslutade med en snabb 50a. Där kan jag hänga med och det blev målfoto på oss 3 som var först. Åter ett bra pass och det här borde ge bra resultat för min simning.

4x100m med 3x200m emellan + en snabb 50a
Nedvärmning 150m
Totalt 1200 meter
(Bilden ovan från Gävle Triathlons provapå-tävling söndagen 26 maj)



Lunchstyrka och sedan överfartsintervaller

Annan Träning Posted on Tue, May 28, 2013 08:27:58

Lunchen – måndag
Åter ett riktigt bra pass med styrketräning.
Åter lite starkare.
Körde på hårt och var ganska slut efter passet.

EM – måndag
Dags för ett cykelpass. Hade tänkt köra min 3-milsrunda. Men kom ut ganska sent – så det fick istället bli överfartsintervaller runt Vattholma. Idag blåste vindarna från rätt håll och plötsligt så var farten och benen riktigt godkända. Kanske inte riktigt supertryck – men det kändes bra mycket bättre än de 2 tidigare gångerna. Har tyvärr ingen klocka och ingen hastighetsmätare. Som avslutning cyklade jag upp till Jörgen O. och fick en Shimano-kasett så jag kan få igång mina träningshjul igen. Knyckte ju en kasett från dom till Kalle N;s 3-ekrade bakhjul. Som ni ser på bilden så fick ett annat snabbhjul vara med och leka idag.

Uppvärmning cykeltrainer 10 min ca 5,3 km
Styrka 45 min
Cykel-intervaller 40 min 22km