På jobbet 10 minuter i sex. Styrketräning på lunchen. Körde riktigt hårt. Värmde upp med att cykla 10,8 km på 16 min 38 sek.
Sedan hem för hämta Elias på fritidsklubben och så laga mat till honom som skall på handbollsträning ikväll kl 18 40.

Så här såg passet ut

Uppvärmning – Cykeltrainer 10,8 km – 16 min 348 sek

Benpress 21x160kg – 25x130kg – 30x110kg – allt kört i följd – Svettigt

Utfallsteg med 12 kg hantlar – 16+10
Knäböj med pinne – 25+25
Tåhävningar med pinne – 60+50

Bicepscurl med sträck ovanför huvudet – 10 kg hantlar – 10+10
Tricepscurls liggandes på bänk 22,5kg hantel – 10+10
Hantellyft framför kroppen med benböj hantel 30kg – 7+6 (Jobbigt)

Hantellyft med raka armar rakt ut på sidan hantlar 7kg – 10+10
Flyes hantlar liggandes på bänk 10kg hantlar – 10+10

20kg vikt benböj med drag av vikt över huvudet och bakom nacken – 10+10

Mage sit ups 15kg vikt – 25 st
Sneda sida sida mage vikt 15kg – 30 st

Mage – bedjare 90 kg – 35st (Gör ont i händerna för det är så tungt)
Tricepsdrag stakning 60kg – 10st


Kommentar: Kör passet med så kallade Powerset. Dvs kör 2 eller 3 övningar i rad utan vila. Det ger riktigt bra puls under passet och förhoppningsvis starka uthålliga muskler. Passet har jag designat själv och är speciellt utformat för längdskisåkare och triathleter. Avslutar med lite stretching. Både benpressen och mage bedjare så har jag max-vikt i maskinen. Känns lite kul att kunna köra på med alla vikter som går. Dagens pass gick väldigt bra. Kände mig stark och det både syns och känns att jag är på väg att bli riktigt stark. Gäller nu bara att hålla i och kunna få ut det i skidåkningen också. Bara det blir någon snö i år. Vi håller tummarna. Ser ut som det skall snöa uppe i Orsa nästa vecka.