Dagens första pass avklarat. Gick till badhuset klockan halv åtta med förhoppning att motionssimmarna simmat klart och skolorna inte kommit. Men det var både motionärer och just när jag kom in så hade Harnäs-Skutskär tränat klart. Fick dela bana med en till och det är väl OK. Hade sådan tur också så tränaren för Harnäs-Skutskär Patrik Floren tittade på min simning. Det han påpekade var att vänster hand korsar in – det gör att draget inte ger kraft bakåt och framåt. Testade att försöka få till det och för första gången kände jag att jag fick bra drag i vattnet ovkså med vänster hand. Värdefullt. Nu har jag bra tekniktips – så min simning nu kommer att ha fokus på att förbättra greppet i vattnet och både ge mig drag och tryck framåt. KUL…. Hoppas jag kan få till minst 2 simpass i veckan. Men det tror jag är det som är lättast att prioritera – simningen är så skonsam och den ger också massage och återhämtning för hela kroppen och då framförallt muskulärt.

Min plan är att träna
– Simning 2 ggr i veckan
– Rullskidor 2 ggr i veckan
– Löpning 2 ggr i veckan
– Styrketräning 2 ggr i veckan
– Crosstrrainer 3 till 5 x 5 min – 1ggr i veckan

Det är alltså 9 pass i veckan och varannan vecka vill jag köra Cirkelfys med UVK på tisdagarna. Jooooråååå – jag inser att det här inte riktigt går ihop… Jag kommer att kunna köra dubbla pass vissa dagar – men sedan måste jag ju ha en vilodag någon gång då och då. Egentligen helst 2 dagar i veckan. Men jag tränar på och hoppas att hinna med så många pass som möjligt,,, Skall försöka sätta mig o göra en planering – vill pulsera träning veckovis med Lätt – hård – mellanhård – hård. Har dock inte satt upp något mål med skidlopp i vinter ännu… Blir kanske lättare att planera träningen i mål, intensitet och typ av intervaller då. Sedan är målet att kunna åka, träna och tävla så mycket längdskidor som möjligt. MEN – då måste det komma SNÖ……. och det gör det väl hoppas vi….